måndag 7 juni 2010

Den svenska sommaren är här igen


Är det inte så man brukar kalla regn och gråväder: den svenska sommaren? Insåg idag att det inte är särskilt långt till semestern och då önskar jag som de flesta andra vackert väder. Fast det är ju inte så smart att bygga upp hela semesterförväntningarna på vädret, då får man problem. Ungefär som julen, om inte alla är glada och tindrar med ögonen så är det ingen riktig jul. Eller? Förväntningar är något man skapar i sitt huvud och även sin reaktion på det som händer. Klart som korvspad att man ska ha höga förväntningar och inte gå omkring och vara negativ bara för att inte bli besviken. Däremot kan man påverka sina tankar och förhållningssätt så att man tar saker mer som de kommer och inte som man hade önskat. Inte lätt, det vet jag av egen erfarenhet, men som det mesta i livet som man vill bli bra på så gäller det att öva. Ofta och mycket.

Imorgon planerar vi att ta bilder för den nya profilkampanj som vårt företag ska genomföra i år. En av bilderna ska tas utomhus, i solsken, för att skapa den rätta känslan. Kollade på den bästa vädersiten - och då menar jag den mest tillförlitliga enligt vad folk säger och inte den som lovar bäst väder - nämligen www.yr.no. Enligt den blir det inte sol förrän nästa onsdag. Håller tummarna för att de har fel denna gången. Tydligen är det så att man inte kan fixa allt i Photoshop, vilket jag hade hoppats på. Vissa saker måste helt enkelt vara äkta:-)

Ljusgråa hälsningar

Ulla

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så om att ta saker och ting som de kommer, men som sagt – det är lättare sagt än gjort – i all fall för ett kontrollfreak som jag.

    Vad gäller vädret har jag beställt – och enligt SVT:s väderprognos – sol på torsdag då det vankas studentfirande hos oss :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla