söndag 31 oktober 2010

Sovande barnvakt

Passade barnbarn igår. På förmiddagen var det den ena dotterns barn. Och på kvällen den andra dotterns hemma hos dem. När de två senare somnat satte vi oss framför TV:n för att kolla lite. Drack en kopp kaffe. Måste ha varit sömnmedel istället för koffein i koppen för jag hann bara kolla en kvart innan jag vid 20.15-tiden sov bredvid katten. (Å vad jag saknar att ha en spinnande katt, det är så rofyllt.)

Vaknade till en stund när programmet var slut och tänkte titta på nästa. Somnade om. Vaknade strax innan dottern kom hem vid 23-tiden. Vilken tur att vi har så snälla barnbarn som sov så sött hela tiden och lät mormor snarka i soffan i lugn och ro;-)

Nu är det vintertid igen, hoppas att det verkligen märks imorgon bitti att det är en timme senare. Men det beror väl på när jag går och lägger mig förstås....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla