onsdag 3 oktober 2012

Lättare att vara tjock i storstan

för där hittar jag en massa glada färger på strumpbyxorna medan här hemma finns bara svarta och möjligen mörkblå. Är det så att det bara finns tjocka damer i storstäderna eller är det så att småstäderna/mellanstora cencurerar vad vi ska ha på oss?
-Nä nä! Du har för tjocka ben, du får inte ha cerise strumpor och absolut inga med mönster på. Vad skulle folk säga då.

Jag befann mig på möte i huvudstaden igår och innan jag tog tåget hem passerade jag Åhléns och införskaffade hela fem (5) par strumpbyxori härliga färger - i min storlek.

 Det slank med ett par mörkblå också för man fick ett par på köpet om man köpte fem par, smålänning som jag är så slog jag till direkt:-)

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar header du har :) så skulle man göra denna dag när det bara är regn och rusk, ha en bra dag hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite färg på strumpbyxorna!! Det piggar upp i höstrusket!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga höstfärger, nu har du ju att välja på! Tack och kul att du gillar mina smycken! Om du vill kan du se mera på www.helenbarck.se
    Ha en fortsatt trevlig torsdag!
    Kram Helen

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla