måndag 2 juni 2014

Vackrare än en tavla


inget kan mäta sig med verkligheten när det gäller naturbilder. Den bild ögat tar in går inte att fånga med kamera, även om många kameror kan ta otroligt fina bilder numera.

Ikväll var himlen sådär vackert grå-rosa-blå-orange som den är ibland. Molnen var utdragna hade små böjar uppåt, vilket betyder regn har jag läst någonstans. Och det borde stämma med tanke meteorologernas utsago i kvällsnyheterna.

Månen är ny och så skir över ladugårdstaket. Vår lilla väg ligger där framför mig och gruset knastrar under fötterna när jag och hunden går kvällspromenaden. Det är stilla och tyst. Plötsligt ser jag ljus på vägen längre bort och hör en traktor komma farande. Det är fullt upp i lantbruket så här års och de jobbar sent på kvällarna. Jag ser ljus sippra ut bakom grannarnas fördragna rullgardiner. Det är kväll i vår lilla by.


1 kommentar:

  1. Ett underbart collage Du gjort. Det är faktiskt som en tavla.
    Bilden på Dig bredvid Solrosen är jättebra. Levnadsglädje, det är
    en fin tavla det med.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla