torsdag 16 september 2010

Vad som är viktigt

känner mig trött och sliten både till kropp och själ. För mycket arbete på för kort tid påverkar immunförsvaret så nu har jag åkt på en dunderförkylning. Satt kvar en stund på jobbet efter alla gått hem, men insåg att min energi inte räckte till att göra något vettigt. Att det inte spelade någon roll om jag jobbade en timme till eller åkte hem eftersom jag ändå bara ser toppen på högarna.

Så jag bestämde mig för att åka hem och dricka c-vitaminer och bara ta det luuuugnt. Nu sitter jag och funderar på prioriteringar. Vad som måste göras först. Vad som kan vänta. Och vad som inte behöver göras alls.

En sak är jag helt säker på. Familj och vänner väger tyngre än jobbet. Även fast jag verkligen gillar mitt jobb och mina arbetsuppgifter. Det finns det som är viktigare än arbete.

Fast det vet du säkert redan;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla