söndag 29 maj 2011

Köprekord på IKEA

jag och min vän G tog en tur till IKEA idag. Mest för att få lite inspiration och en trevlig utflykt. Jag brukar aldrig kunna besöka ett IKEA-varuhus utan att plocka på mig "bra att ha-saker" för minst 1000 kr. Det går så lätt, så lätt. Och jag är alltid lika nöjd med mina inköp.

Idag strosade vi runt en stund innan vi gick till restaurangen för att äta "morsdags-erbjudandet" - viltbiff med potatismos och lingon med jordgubbscheescake till efterätt. Tyvärr hade de stoppat jordnötter i efterrätten (konstigt eller hur!) så min vän som är allergisk mot nötter/jordnötter fick hoppa över den. Men de är schyssta på IKEA så de bjöd henne på en annan efterrätt.

Mätta och belåtna fortsatte vi vår promenad genom huset. Mycket att titta på men i princip åkte inget ner i vagnen. När vi checkade ut i självskanningskassan så upptäckte jag att jag endast hade sex (6) saker i min vagn, varav två var till mina döttrar. Det blev alltså köprekord i "mini-köp" för mig idag! En flaska träolja, ett paket servetter, ett rosa ljus med vita prickar och en konstgjord blomma var allt, totalt 200 kr inkl döttrarnas doftljus;-)

Så här fint blev det i alla fall på vår altan när jag fixat till ljuset och den konstgjorda nyponrosen. Som synes är jag inne i en rosa period.

1 kommentar:

  1. Det var bra gjort. Har också alltid en massa saker med mig hem fast jag inte tänkt så från början. Det där rosa ljuset med prickar hade helt säkert hamnat i min vagn också. Jättefint!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla