söndag 14 augusti 2011

The Ark tog farväl

igår kväll var vi ett gäng som åkte till en festplats ute på landet. Där tillbringade jag i princip alla mina ungdoms somrar och hade såååååå kul! Tyvärr var det nerlagt under ett stort antal år men sedan några år tillbaka så drivs det av nya entusiastiska krafter. Familjen som äger stället känner The Ark så det var självklart att de skulle spela sin sista spelning i hemlänet just där bara ett par mil från sin första spelning i grannkommunen.

Jag agerade chaufför och blev stoppad av polisen två gånger men behövde bara blåsa en gång eftersom de kände igen mig. Bra att de är ute och kollar nykterheten på vägarna!

The Arks spelning var verkligen mästerlig. De gav allt och bjöd på sig själv hela showen. Det är väl knappast någon annan svensk artist, förutom Ola Salo, som skulle kunna ta på sig ett par jättestora svarta vingar, breda ut armarna, sjunga och ändå inte se fånig ut. Ser fram emot att få höra mer av honom i framtiden, även utan the Ark.


För några år sedan, när Linnés 200 års jubileum firades så var jag och en god vän och lyssnade på ett symfoniskt verk som Ola skrivit till detta jubileum, Linneus Rex. Mäktigt och imponerande! Han kan musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla