söndag 20 november 2011

Mormor, mormor!

Kiki bajsade i badkaret, hojtade barnbarnet W. Kiki är vår kattunge och hon brukar alltid gå på lådan.
-Du skojar med mig, svarade jag.
-Nej, kom och titta, framhärdade hon.

Lillasyster I stod bredvid och rynkade på näsan. Jodå, där låg en hög i badkaret som jag tog bort och spolade ner. Sen tvättade jag badkaret noga.

-Jag ska aldrig mer bada i ert badkar, sa lilla I, som brukar tycka att bada är bland det roligaste som finns eftersom de inte har något badkar hemma.

-Jaha, sa jag och log i mjugg. Då ska du inte bajsa på toaletten heller från och med nu, eftersom det är flera andra som bajsar där.

Hon såg lite konfunderad ut, men kommenterade inte. Vi får väl se hur det går med toalettbesök och bad i badkar efter den här omtumlande upplevelsen:-)
CXF307

2 kommentarer:

  1. Jag slängde hår i toaletten utan att spola eftersom vi har vattenbrist på landet sommartid. Då var det en liten dam som vägrade att gå på toaletten för att det var äckligt....
    Hur ska det gå för den unga generationen?

    SvaraRadera
  2. Hejsan! ja det återstå att se ;) härligt att umgås med de små.. ha det gott i stora staden kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla