söndag 1 september 2013

Det spökar

det har jag vetat länge och i vårt hus bor en snäll ande. Minst en.

I natt sov jag i vårt gästrum eftersom vi passade vår ena dotters hund. Polly, som hon heter, och vår Asta går inte alls ihop. De slåss. Alltså fick Polly sova i ett rum och Asta i ett annat. Godhjärtad som jag är ville jag inte att Pollys skulle få sova själv utan sin familj så vi gjorde det bekvämt för oss i gästrummet och somnade gott tillsammans.

Vid kl 3.03 vaknar jag av att någon kastar en papperstuss på mig. I alla fall kändes det så. Strax efter så började vår skrivare till datorn, som står i gästrummet, låta som den skulle skriva ut något. Den blinkade, lät och lyste. Men det kom inget meddelande.

Så nu är jag nyfiken på vad den gode anden ville säga mig mitt i natten. För det kunde väl inte bara vara  bus - att först väcka mig för att sen strula med skrivaren? Nä. det där var någon slags meddelande till mig, det är jag säker på. Vad tror du?

3 kommentarer:

  1. Den kanske hade hamnat i andnöd och ville ha din hjälp.
    Det är okej att ha en ande inneboende tycker jag, men man ska ta betalt. Lite hyra bör man ta. 200 kronor i månaden är ingen ohyra, anser jag.

    SvaraRadera
  2. Den tycker säkert att du ska skriva något!!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Ser fram emot fortsättning!!

    Kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla