onsdag 28 juli 2010

Hur kul som helst

är det att jobba med bilder. Just nu är det lugnt på jobbet så jag har faktiskt tid att ta bilder till vår webb, trycksaker med mera. Varje gång vi ska producera något så surar vi för att vi har för få bilder men i vardagen hinner vi aldrig med att ta nya.

Jag älskar att ta bilder men är inte van vid systemkameror, vilket vi har på jobbet. Som tur är har jag en kollega som också är en duktig fotograf som har bistått mig råd och handgriplig hjälp på ett så pedagogiskt sätt att jag faktiskt börjar förstå. (Tack A;-)

Idag tog jag vår elbil och for ut på stan och började knäppa bilder. Jag såg fina motiv överallt. En av bilderna finns nu som "startbild" på min blogg, den tog jag på torget. Det som är kul, tycker jag, är att fånga detaljerna.

Så kära släkt och vänner - ni får gärna samla ihop ett litet bidrag till en systemkamera till mig när jag fyller år. Då skulle jag bli jätteglad. För det är hur kul som helst och jag vill bara lära mig mer och mer.

Har jag tur så godkänner mina övriga kollegor bilderna så vi verkligen kan använda dem, men eftersom jag är nybörjare så gör jag bara så gott jag kan. Och det räcker för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla