måndag 30 april 2012

Premiär för glasverandan

visserligen finns där inga fönster än, men vi invigde den i alla fall. Satt ute nästan hela kvällen, vilken underbart varm och solig dag vi haft idag. Vi bjöd våra gäster på paj, skaldjur och köttfärs (inte i samma förstås..;-). Till efterrätt gjorde jag mjukglass med färska hallon. Supergott och jätteenkelt! Vill man ha en smalare variant så tar man magra produkter:

7 dl gräddglass, 1 dl turkisk eller grekisk youghurt och 3 msk jordgubbs- eller hallonsylt. Kör i mixer.
Lägg upp i skålar och servera med färska hallon och jordgubbar.

Det går väldigt snabbt att mixa så ha koll så att glassen inte blir för rinnig.

Trevlig Valborg önskar jag dig som läser!



Mina kryddor i dagsljus. Det är oregano (inte timjan som jag skrev igår..).

Solaltanen.

5 kommentarer:

  1. Underbart med glasveranda, eller hur?! Idag har vi haft så varmt att vi föredrog att sitta utomhus och äta. Hoppas bara att det fina vädret får fortsätta några dagar nu:) Känner att jag behöver sol o värme!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Låter så gott det du bjudit på.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har en poweraward till dig på min blogg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nu gillar jag din header......wow, Eiffeltornet kommer fallande! Vad roligt att du kan inviga glasveranden nu när det är så fint ute. Jag ska testa ditt mjukglassrecept också :)

    SvaraRadera
  5. Hjälp, så gott det låter! Och vad mysigt att kunna sitta på verandan och njuta av en fin Valborg. Vädret är verkligen helt underbart just nu! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla