lördag 17 mars 2012

Brädmålning och blomsterfest

nu är käre maken igång och målar brädor för fullt. Brädorna ska bli väggen i vår glasveranda. Fönstren är iväg för målning i svärsonens skolklass. Han har målarelever som behöver saker att öva på. Mycket praktiskt tycker vi:-)

Idag har jag slängt alla gamla växter som jag haft på verandan, bland annat ljungen. Istället har jag köpt nya fina blommor som lyser upp. Påskliljor, kungsängslilja, julros, pärlhyacinter med mera.

ny fin betongkruka till Kungsängsliljan. Självklart ett hjärta bredvid.


Julrosen sätter jag i rabatten när den blommat klart så blommar den i vinter igen. Självklart ett hjärta här också:-)




Fyllt på med nya tulpaner också. De står bra i en så här stor vas, tycker jag.

Jag älskar kryddväxter, både att använda i matlagning men också för att de är vackra och doftar gott. Idag köpte jag oregano och rosmarin. De får stå i en korg i köket tills glasverandan blir klar. Då flyttar jag ut dem dit, men under tiden njuter jag av dem här inne.

4 kommentarer:

  1. Åh vad många fina blomsteruppsättningar du har. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Härligt med alla vårblommor ;) o vilken bra ide att eleverna målar!ha en fin Söndag!kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg!
    Snyggt med tulpaner i hög vas. Tror jag ska göra likadant :)
    Önskar deig skön söndag. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så fint du har gjort det med alla blommor. Jag har fortfarande inte bytt ut min gamla ljung. Nu måste det bli gjort snart!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla