måndag 5 mars 2012

Barnbarnschatt, pärlhyacinter och uppsägningstid

för en liten stund sen när jag precis hade satt mig vid datorn för att skriva ett inlägg så plingade det till i min msn-chatt. Var övertygad om att det var min äldsta dotter, för vi brukar chatta med varann. Men nej det var det inte. Det var hennes äldsta dotter, mitt barnbarn A som är 6 år, som skrev till mormor. Hon ville gå på bio skrev hon:-). Sen chattade vi en stund om ditt och datt. Kul!
När jag kom hem idag så låg det ett brev till mig från ett annat av mina barnbarn, W 8 år. Hon gillar att skriva brev, och det är väldigt roligt att få handskrivna brev som man kan spara.

Har varit hos frisören idag och fixat till håret lite grann. Innan jag gick dit så tog jag en runda till blomsteraffären för att köpa en ny kruka pärlhyacinteter, denna gången blev det blå. Mysigt att ha hemma i fönstret som ett vårtecken, eller hur! Kostade bara 25 kr men kolla in så fint paket de gjorde av den lilla krukan. Roligt när man får det där lilla extra.

Kiki tyckte det var ett fint paket hon också:-)


Nu har jag gjort upp med min chef när jag ska sluta, det blir den 18 april och så tar jag ledigt några dagar innan jag börjar på mitt nya. Känns lite konstigt, men bra, att byta jobb efter nio år på samma ställe. Jag byter helt inriktning, vilket jag i och för sig gjort tidigare också, och jag ser fram emot det nya med skräckblandad förtjusning. Det är så oerhört mycket nytt att lära och hur ska jag få in allt i huvudet så jag förstår så snabbt som jag vill? Tankarna virvlar runt.  Men å andra sidan är det ju just den utmaningen jag gillar, så därför säger jag så här till mig själv:

8 kommentarer:

  1. Snygg du blev i håret ;) chatt på datorn är bra!den yngre generationen lär sig fort ;) kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Det verkar som du kommit in i en spännande period i livet. Håller tummarna att den perioden håller i sig i några år.
    Snygg frisyr!!:)

    SvaraRadera
  3. ...utan tro på din förmåga:)
    En spännande tid du har framför dig! Kul att jag har hittat din blogg så jag får följa med på ett litet hörn:)

    Jag har också fått brev av ett barnbarn idag:)♥ Jätterkärt när det dimper ner ett brev i lådan!

    Du blev jättefin i håret! Ha en fin dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Underbart med handskrivit!
    Lycka till på nya jobbet!
    vad blir du nu då? Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med barnbarn! Så roligt att få brev som du kan spara.

    Tufft av dig att börja med ett nytt jobb, i en helt annan branch.
    Lycka till!

    Snygg frisyr!

    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Så härligt att chatta med dom små barnbarnen. Lycka till med nytt jobb!
    Kram från 3 Tanter.

    SvaraRadera
  7. Åh vilken söt katt du har!
    Bra att du har så positiv inställning! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Nej, och det bästa av allt, omgivningen vet inte hur man tänker :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla