tisdag 20 mars 2012

Ingen dator, ingen tv och samtal med psykolog

Vårt bredband la av igår kväll. Vi kör både dator, tv och telefon via fiber/bredband och i de flesta fall fungerar det utmärkt. Dock inte under några timmar igår. Jag testade att blogga via mobilen, det går faktiskt, men uj så smått det var att skriva och kolla vad man skrivit. Så jag gav upp efter rubriken;-). Är glad att jag provade ialla fall för nu vet jag att det går att blogga den vägen också.

Hade tänkt att gå och lägga mig extra tidigt istället, oftast kommer jag inte i säng förrän 23 - 23.30-tiden. Men tro inte att jag kunde somna! Anledning till det tror jag var det som hände innan jag gick från jobbet.
Gårdagen innehöll nämligen ett samtal med en beteendevetare som tillsammans med en psykolog är inne på vårt företag för att djupintervjua alla på vår avdelning. Syftet är väl att få fram de problem och det missnöje som finns, se orsakerna och förhoppingsvis ta itu med dem sen. Kan säkert vara svårt när saker fått gro och växa ett tag.

Jag blev intervjuad jag också, trots att jag ska sluta, men jag har varit med och fyllt i den medarbetarenkät som ligger till grund för att detta arbete görs nu och då ville de gärna ha mig med.

När man sitter så där i en dryg timme och får en massa frågor så vill man vara konstruktiv och inte bara gnällig. Även om man till och med kan få lust att gråta, så leder ju inte det till något. Eftersom jag har sagt upp mig så fick jag några extra frågor om det.

Samtalet satte igång en hel del hos mig och jag blev lite smådeppig. På något sätt hade det nog varit bättre för mig, om jag inte hade deltagit i intervjun. Tankarna for runt som vilsna fåglar i mitt huvud och därför kunde jag inte somna förrän senare än vanligt...


PS.intervjuaren sa att jag var konstruktiv, inte gnällig:-)

3 kommentarer:

  1. kathas kortmakeri20 mars 2012 kl. 12:36

    Ja inte lätt med alla tankar som sätts igång men se det positivt du utvecklas av alla dina tankar.
    Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!
    Kram 3 tanter.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det bättre att inte röra om i grytan, det kanske har kokat fast saker i botten som kommer upp och förstör måltiden:)

    Som tur är så brukar man glömma det ganska fort. Speciellt när du ska gå vidare till en annan konstellation:) Kanske är det tom bra att ha tittat lite närmare på hur det har varit och få lite nya insikter att ta med sig:)
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla