söndag 15 september 2013

Regnet det bara öser ner...

och därför åkte sydvästen på när Asta och jag skulle gå ut en runda idag. Köpte den i en liten hattaffär i Ystad för ett antal år sedan. Perfekt att ha, speciellt när man som jag har glasögon. Tycker inte om när glasögonen blir så regnstänkta att jag inte ser. Bra jobbat du som uppfann detta plagg:-)


Hösten är verkligen här nu och det kändes så ruggigt idag så jag tände en brasa i den öppna spisen i köket. Sen öppnade jag dörren till glasverandan och satte på värmekaminen där ute. Asta och jag gick ut och la oss på dagbädden och bara njöt av värmen som svepte över oss. Det blev nog på gränsen till för varmt, tyckte i alla fall maken, men å andra sidan torkade mina jeans bra där i värmen framför brasan. De blev nämligen ordentligt våta under promenaden. Regnkappor borde vara fotsida! Min slutar strax under knäet. Vad händer när det regnar? Jo regnet strömmar nerför regnkappan och där den slutar landar allt vatten. Alltså under knäet på mina jeans. Vän av ordning kanske tycker jag ska ta på regnbyxor istället för att klaga, men det känns för omständigt.. Nej, framför låååååånga regnkappor tycker jag. Här kommer en glad regnsång till er från mig och Gene Kelly:-)




1 kommentar:

  1. Javisst, jag håller med. Det blir dessutom så otroligt blött där det blir blött där regnkläder tar slut.
    Sedan är ju jag fascinerad av dagens regnplagg som inte tål vatten. Det är en hel vetenskap om man går in i en affär. Då ska man läsa på lilla lappen hur länge tyget står emot vatten per kvadratcentimeter eller nåt sånt. Regnkläder ska väl vara vattentäta punkt slut?!
    Sydväst äger jag ingen, men längtade efter en när jag gick i regnet nyss.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla