torsdag 12 september 2013

Slimmad eller inte slimmad

begav mig till Lindex idag för att köpa strumpbyxor, detta plagg som jag hatar, men som jag ändå ska ha eftersom jag snart ska på fest. Jag behöver storlek XL, i alla fall än så länge:-) Letar och letar och hittar ytterst få i den storleken som är annat än helt svara, utan mönster. Får vi som drar lite storlekar inte visa oss ute om det skulle råka finnas randiga, rosiga eller pricka mönster på våra ben?

Men det är egentligen inte det som stör mig mest. Utan de är de s k slimmande, tajtande strumpbyxorna som finns numera. Extra tight eller medium eller light. Igen av dessa plagg finns i större storlek än L. De finns däremot ner till storlek 32. Förklara för mig - HUR kan en med storlek 32 eller 34 eller 36 behöva strumpor som boostar upp rumpan och klämmer åt låren och över magen. Där kan inte finns så mycket att slimma åt om. Inte om man jämför med oss som drar storlek XL och en del som drar ännu större. Det är väl vi som behöver slimma oss - om nu någon nödvändigtvis måste slimma sig.

Samma fenomen förekommer när man vill köpa snygga träningskläder. Max storlek L ibland bara M, Inga XL eller XXL här inte. Tjockisar gör sig inte besvär i gymmet i vackra tuffa träningskläder. Nej, vi förväntas gå dit i träningsoverallsbyxorna som hänger i baken och en sliten t-shirt över. Vi ser verkligen stora ut i den utstyrseln. Tänk vad vi glada hade sträckt på oss och glidit in mitt i salen om vi hade kunna köpa glada och härliga och funktionella trädningskläder.

Nyttigt, gott och vackert! Dessutom äter jag saktare med pinnar viket gör att jag njuter mer av maten,
Finns det någon som vill ge sig på projektet att få fram större storlekar, snygg design som vi stolt kan bära i spåret och i gymet. Snälla någon, gör nåt:-)

2 kommentarer:

  1. Jag hör inte till dom små heller, men
    jag brukar skicka efter på postorder.
    Ska försöka slimma till mig lite nu i
    höst, har börjat med 5-2.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig ätit med pinnar, är det inte svårt??
    Strumpbyxe-eländet håller jag med dig om.
    Nog är det lustigt med flera saker
    när man behöver större nummer.

    tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla