torsdag 10 oktober 2013

Matkasse del 2

så var det äntligen dags att hämta varorna vi beställt. Denna gången på rätt dag...och visst fanns de där. Blev otroligt positivt överraskad när vi packade upp allt. Prydlig broschyr med recept för veckan. Färsk lax, färsk kyckling, mager blandfärs med mera.

Nu har vi lagat tre av dagarnas maträtter och hittills har det varit jättegott. Vi har bestämt oss för att testa en matlåda till. Känns inspirerande och roligt att få allt serverat så här vilket innebär att man kan lägga sin kraft och energi på det som är roligt, nämligen att laga god mat av bra råvaror. Kan tillägga att det helt klart är prisvärt också.

Vilket ord behöver du idag?

2 kommentarer:

  1. Ja jag tycker det är så roligt att laga mat, har inga sådana bra påsar här, utan
    handlar som vanligt. Fast det bara är jag som skall äta, så vill jag ha lagad mat.
    Det är ju inte så mycket mer att göra, jobbar ju inte så tid har jag.
    lycka till med Era påsar kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Inte dumt alls med lite inspiration. Jag kör på matlistor här hemma och vore helt vilse utan dem! Kramar Liza

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla