tisdag 16 april 2013

Kedjebrev

har förekommit så länge jag kan komma ihåg. Förr var det i form av brev, helt vanliga brev med frimärken. Sen blev det via e-post. Nu är det ofta på Facebook man ombeds "dela" det ena eller det andra. Ofta är det reklam fast inlindat i någon slags tävling. De brukar inte  jag dela vidare men däremot "kloka ord" sprider jag gärna omkring mig. Idag hittade jag trädet här nedan. Tänkte att det kanske kan ge lite vinst om jag delar det här, konstigare saker har hänt eller hur:-)

Vår bil blev klassad som skrot så nog behöver vi ett litet bidrag från trädet.

Bild: Usch! Bild: Resterna av vår bil

Försäkringar i alla ära men inte täcker de att man får en motsvarande bil. Min bil var verkligeni topptrim, en pärla. Snabb, trevlig att köra, säker. Den ska ha sjunkit med ca 210 000 kronor på sex år. Bilar måste vara det mest olönsamma man kan investera i. En elcykel vore nog bättre, om det nu inte va så att jag måste hålla med egen bil i jobbet. Och jag kör mycket och ofta. Då vill jag inte ha en dålig bil. Speciellt inte nu.

Sveda och värk kan man få upp till 600 kr/vecka som högsta belopp - men då ska man ha haft rejäl sveda och värk vad jag förstår. Jag får även täckning för förlorad arbetsintäkt, det är ju dyrare att vara sjukskriven än att jobba som alla vet. Försäkringsmänniskorna som vi har varit i kontakt med har varit fantastiska. Snabba med återkoppling, trevliga och medkännande. Samma sak bilfirman som värderade skrothögen, de hörde av sig redan i går och sa att den inte går att laga. Jag älskade verkligen den där bilen. <3>
Nu har jag spanat in en ljusblå (läs isblå) Volvo combi, diesel. Det kan bli den (om jag får bestämma och banken vill). Annars får det bli något annat. Under tiden har vi fått ut en hyrbil. Så hjälp mig nu att dela trädet vidare så att det kommer in lite bidrag till vår nya bil:-)

1 kommentar:

  1. Oj oj vad din bil ser ut, eller det som är kvar av den. Ni måste haft "skyddsängel" när detta hände..../M

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla