måndag 1 april 2013

Långledigt och aprilskämt

Långledigt har den effekten på mig att jag tappar lusten att jobba. Likadant varenda gång. Spelar ingen roll vilket jobb jag har och om jag gillar det eller inte, det händer ändå.

En vanlig lördag och söndag blir det inte samma sak. Förmodligen för att det är för kort tid för att helt koppla bort jobbet. Men när jag är ledig lite längre så infinner sig alltid det där: - Njae, är det dags att börja jobba redan. Suck.

Ser detta som ett sundhetstecken, att det är bra att inte tänka på arbetet när man är ledig och att ha ett visst motstånd mot att komma igång igen. Beror inte på att jag är lat eller arbetsskygg. Jag, som är uppfostrad  i generationen "plikten framför allt och att man ska göra rätt för sig" tror att jag genom åren har gjort mer än rätt för mig. Därför är det rätt skönt att kunna "tagga ner lite".

Idag är det ju den 1 april.  Detta skämt är en riktig klassiker: Färg-tv med nylonstrumpa. Någon som minns detta? Har du sett några kul aprilskämt, lurat någon eller blivit lurad själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla