lördag 25 maj 2013

Nostalgi och 24-karat



Vet inte hur vi kom in på det, men igår kväll kom vi att prata om TV-programmet 24-karat som gick i TV2 för sådär 20 år sedan. Det var Harald Treutiger som var programledare och han var verkligen megakänd då.

Jag och en vän såg programmet när det gick första säsongen och fick för oss att vi skulle vara med i programmet när nästa säsong startade. Ihärdiga som vi var så lyckades vi komma med. Programmet spelades in en onsdag och sändes en fredag kväll. Vi hade vansinnigt roligt under inspelningen. På den tiden fanns inte såååå många kanaler, så konkurrensen om tittarna var låg. Tror vårt program hade sådär 4 miljoner tittare:-)

Ren nostalig igår kväll när vi letade fram VHS-bandet med inspelningen och fick igång programmet. Oj vad unga vi var då. Och jag hade lätt platsat i The Pudels med min rockfrisyr. Eller hur:-)

Bild: Nostalgi 24karat

PS. Vi vann inte 1 kg guld, men det gjorde ett av våra medtävlarpar. DS

3 kommentarer:

  1. Oj, har jag en tevekändis bland mina bloggkamrater. Tycker du var häftig i din frisyr och framförallt..vilken vinnarblick!

    SvaraRadera
  2. Å jag kommer ihåg det programmet från när jag var barn. Vi satt bänkade varje vecka så jag har garanterat sett avsnittet där du var med. Vilken upplevelse att få stå framför kameran och veta att fyra miljoner tittar! Liza

    SvaraRadera
  3. Det var kul att man bidrog lite där. Just nu känner jag att bloggandet är lite "samla tankarna" efter det jobbiga med Nelson. Efterhand hoppas jag att jag kan återgå till ett mer normalt skrivande. Inte helt enkelt nu ska jag säga.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla