fredag 30 maj 2014

Fiskpedikyr

är precis vad det låter. Fiskar som fixar till dina fötter. Fick ett presentkort av mina döttrar på mors dag just på det här. Hade hört talas om det innan men inte provat.

Först fick jag ta ett kort fotbad. Sen fick jag klättra upp på en bänk som stod placerad framför ett akvarium med små, små fiskar. Ner med fötterna i akvariet och vips var fötterna fulla av fiskar som nafsade.

Det gjorde inte ont, men det killade förfärligt innan man vande sig. Satt sådär i 30 minuter. Jodå, mina fötter var lenare efteråt än innan. Kul att ha testat men inget jag kommer att göra fler gånger.

(Garra Rufa fiskar - doktors fiskar). 





2 kommentarer:

  1. detta har jag gjort utomlands tyckte det pirrade lite i början, men sen var det skönt.
    På Canarie-öarna fanns det flera platser utmed stranden, där man kunde göra detta.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  2. Njae..jag vet inte om jag skulle våga prova faktiskt..

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla