måndag 12 maj 2014

Omstart

Saknar min blogg och tänker därför göra en omstart nu. Har haft svårt att hitta orden och min röst för vad jag vill skriva om. Men nu är det dags igen. Hoppas det finns några gamla kvar som vill följa mig igen och kanske några nya.


För tillfället är jag sjukskriven på grund av depression. Jag som är en "duktig flicka" har väldigt svårt att vara sjukskriven från jobbet. Känner som jag sviker min arbetsgivare och mina kollegor. Så säger min hjärna till mig. Du är en svikare och värdelös, säger hjärnan.


Hjärtat däremot säger -lugn, lyssna på din kropp, vad är viktigt för JUST dig.  Och det mina kära läsare är en ekvation som jag inte ännu fått fason på. Men jag är medveten om problemet och håller på och funderar på hur JAG vill ha det för att må bra. Vad jag mår bra av att göra och i vilken miljö. Helt klart måste jag förändra en hel del - både i praktiken men också i min sätt att se på mig själv.


Kanske kommer jag att skriva en del om min resa tillbaka från depressionen här. Men det blir även annat. Till exempel mitt fortsatta viktnedgång med Viktväktarnas program. Nu går jag in på "mättande dag". Vill nå min målvikt snart eftersom jag vill bli coach för andra. I samband med depressionen och medicineringen har jag gått upp 2 av de 13 kilo jag redan gått ner. Och jag ska inter på det hållet nu. Nu ska jag vidare ner till BMI 25.

Försöker du gå er i vikt, hur gör du?

2 kommentarer:

  1. Kanske är att skriva i bloggen nu ett bra sätt för dig. Få ut lite ord och sortera tankarna. Lyssna inte på hjärnan. Lyssna på ditt hjärta. Låt allt ta sin tid.

    Ta hand om dig!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det var trevligt att Du gjort en omstart, välkommen tillbaka. >Jag kan inte ge tröst då
    jag aldrig lidit av depressioner, men förstår att det måste vara ett litet helvete. Jag har ju intet jobb , eftersom jag är 83 år, slutat för länge sen efter 32 år på samma företag. När jag blev 65 skulle vi göra så mycket min man och jag. Min man hade varit hemma redan 5 år då. Men man skall aldrig räkna ut något i förväg. Jo vi gjorde
    många resor, men min älskade man mådde inte så bra. Det började att komma
    10 or som man talar om. Små strokar. Men vi klarade det, han hann att bli 86 år-
    Men så tomt det är, jag har ju flyttat till en mindre lägenhet. Men jag ser något ljust
    i allt ändå. Vi hade och har 2 underbara barn, barnbarn och ett barnbarnsbarn med.
    Tycker om ensamheten och min älskade TV. Finns ju massor med program, och stor
    variation på dem med. Så har jag min Rullator, eljest kan jag inte göra något.
    I år har jag också blivit Brukare hos Hemtjänst. Underbara flickor som kommer och
    hjälper mig med städning och tvätt. Bara det gör att jag känner mig som en lyxhustru.
    Jag klagar inte och är inte heller bitter, över livet. Kan inte berätta hela min
    historia, men hoppas att Du klarar detta nu, förstår ju att Du är mycket yngre än jag.
    Men du lät så ledsen därför dessa rader till Dig. Jag kan inte vara utan min blogg,
    älskar att följa bloggvännerna och läsa om dem.
    ha det så bra det går önskar Hajan , Du skall se att du klarar av det

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla