måndag 17 december 2012

En rums-gran

står nu på vårt köksbord tillsammans med en gris av betong och en liten röd jultulpan. På bordet ligger en grå julgransmatta som jag har "uppgraderat" till julduk. Granen, som jag köpte idag, är en ny "bekantskap" för mig.  Den barrar inte och behöver bara vatten en gång i veckan.



Har fullt upp trots att jag är långledig. Idag har jag slagit in en del julklappar. Och legat på soffan i en halvtimme ungefär och läst i den deckare. Asta använde min fot som huvudkudde.....;-)

Photo: Bra att ha mattes fot som huvudkudde när matte ligger på soffan och läser deckare.

Mitt i julmyset kan jag inte låta bli att fundera över hur vissa amerikaner vill hindra folk från att begå massmord med vapen. De vill förse lärarna med vapen och ta bort vapenfria zoner. Personligen tror jag våld föder våld! Och att istället för att avskaffa de vapenfria zonerna borde de istället avskaffa "vapen åt alla som en mänsklig rättighet".

1 kommentar:

  1. Jag har en sådan innegran/blomma som jag köpte förra året. (har haft en tidigare med) Jag har julpyntat den och den är jättefin (bild finns på min blogg) men betr vattningen gör jag så att jag alltid känner på jorden innan jag vattnar. Beroende på hur varmt man har inne kan det behövas vatten oftare eller mer sällan. Lycka till med den //M

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla