torsdag 13 december 2012

Fem timmars promenad

Photo: Vi hittade tomten och hans älg-ren i en rondell nära Smålandsstenar:-)
Detta fanns mitt i en rondell på vägen dit

på Gekås i Ullared idag och alla julklappar var inköpta. Härligt! Egentligen gillar jag inte att trängas med en massa människor men det är ändå väldigt bra att kunna handla allt man behöver på ett enda ställe. Så jag hade en tanke att just idag, när det är Lucia, så kanske många valt att stanna hemma och kolla på Luciatåg istället för att åka till Ullared. Och så rätt jag fick:-)


Photo: Inte ofta det är så lite folk på Gekås i Ullared. Handlat en full vagn i lugn och ro. *gillar*
i kön. 100 varor blev det i vår vagn;-)
 Inte mer trängsel än en måndagmorgon på Ica. Efter fem timmars promenerande runt i varuhuset, borde haft stegräknaren på mig för jag är säker på att jag gått minst en mil, kändes benen som stockar. Men nöjd var jag! Nu återstår att packa in klapparna i fina paket. Kul!

Innan vi åkte till Ullared i morse hann jag hälsa på förskolan där minsta barnbarnet går. Och se luciatåget där. Gissa om jag tyckte den här godingen var sötast av alla.....?

Photo: Ny dag, nytt Luciatåg :)
-Titta ner och stäng munnen, sa hennes mamma på förekommen anledning:-)

Idag har min julledighet börjat, jag har en hel del komptimmar att ta ut så jag är faktiskt ledig ända till
den 8 januari!!!

Tänker inte planera in en massa saker eftersom mitt dagliga arbetsliv är tämligen inrutat och uppbokat. Tror att själen måste få vila lite från krav och prestation ett tag. Så jag kommer att träna OM jag har lust. Läsa några böcker OM jag har lust. Sitta i morgonrock halva dagen OM jag har lust. Umgås med vänner NÄR jag har lust. Jobba - inte alls - även om jag får lust:-)



2 kommentarer:

  1. Klokt inlägg....att njuta av ledigheten, hämta energi och göra det man har lust till! Gekås i 5 tim låter som ett maratonlopp tycker jag men hittar man "allt" man önskar så är det väl ok. //M

    SvaraRadera
  2. Jag har ju aldrig vågat mig till Ullared. Tänker mig kaos där.
    Jag förstår att du tycker att ditt barnbarn är sötast av alla - för du har så rätt!!! Sååå söt!!!
    Gör vad du vill när du vill! Utan dåligt samvete. För det är du värd!!!
    <3

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla