söndag 16 december 2012

Nu är det jul igen.....

Har börjat julpynta lite smått här hemma. Det blir färre och färre tomtar för vare år som går. Men jag gillar ljus och amaryllis. Denna brickan står i vår hall och hälsar välkommen!

Foto

Foto

Vi har inte gardiner i så många rum eftersom vi har ganska små fönster, och jag vill ha in ljuset. Dessutom är de spröjsade så de är fina precis som de är. Men i köket brukar vi ha och igår fyndade jag dessa julgardinerna på Hemtex för 25 kr....

Foto

Julduken (avtorkbart tyg) gav jag också bara 25 kr för.....

Photo: Granen står så grön och grann i stugan

Julgranen är färdigklädd.  Inget glitter i år, katten kan nämligen få för sig att tugga i sig det och det är inte alls nyttigt eftersom det kan skada tarmarna. Jag väljer i stället att ha pärlband i rött och silver.

Foto

För ett par dagar sedan var två av mina barnbarn här. De letade förgäves efter en bra backe att åka pulka i men hade kul ändå i snön.

Photo: Klubb-tillverkning

Fick hjälp att göra julgodis. Här tillverkar vi klubbor av marschmallows som vi doppar i choklad och rullar i kokos, strössel eller pärlsocker. Enkelt och gott! Dessutom gjorde vi fina julkort:-)

Photo: Asta
Asta hälsar att nu är hon trött. Zzzzzz

5 kommentarer:

  1. Ni har ju hur mysigt som helst verkar det.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder Ulla :)) härligt att göra julgodis med dina barnbarn/ kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!!! Ni har ett jättevackert hus!!

    SvaraRadera
  4. Jättefina juldekorationer! Här har vi också trappat ner en hel del på julpyntet sedan barnen blivit stora. Vi har julgrupper, ljusstakar, några tomtar och granen som inte kommit in ännu. Det räcker för oss.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla