måndag 4 februari 2013

Allergisk mot godis!

Det vet jag bestämt att jag inte är. Det är egentligen ganska synd, eftersom jag är en godisråtta som har svårt att låta bli. Antingen får jag låta bli söta saker helt och hållet, då kan det funka ett tag. Men så slinker det ner något sött och så börjar det om igen.

Om min hjärna kunde förstå att jag faktiskt ÄR allergisk mot godis. Jag mår inte bra av det, jag blir "speedad" och har svårt att somna om jag äter det på kvällen och jag får valkar runt magen.

Då skulle det vara lika lätt att låta bli som det är att stunta i alkohol som jag faktiskt är allergisk mot på riktigt. Jodå, vi finns. Vi som är allergiska mot alkohol utan att vara alkolister. Min kusin är också allergisk. Vi svullnar upp och riskerar allergichock om vi dricker. Därför är det väldigt lätt att tacka nej till just det.

choklad godisDet sägs ju att man kan påverka hjärnan med positiv peppning. Om jag peppar hjärnan med att jag inte tål godis, så kanske det funkar. Eller har du ett bättre sätt? Säg bara inte att jag ska låta bli att äta godis. DET har jag redan försökt. Nämligen.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där, man äter och sedan känner man hur kroppen får jobba. Önskar att jag kunde ta ett par bitar - inte hela asken :) Ha det gott Ulla! Kram Perilla

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla