lördag 23 februari 2013

Sömnpiller

tycker jag att årets upplaga av Melodifestivalen är. Några få undantag men för övrigt - tråkiga låtar - tråkigt framförda - ingen som berör. De flesta låtarna verkar dessutom vara skrivna av samma lilla grupp av människor. Finns det så få i Sverige som skriver bra musik?

Mellanakterna är bäst i år. Tyckte Petra Mede var lysande ikväll, fast jag inte är så förtjust i henne i vanliga fall. Danny har jag gillat sedan han var med i Idol och sjöng Tommy Nilssons låt "öppna din dörr". Han gjorde sig bra i Alcazar:-). Gina är en naturbegåvning, henne ser jag gärna mer av i andra sammanhang.

Nu ger det sig vilken låt som vinner i år. Ser på Facebook och Twitter att många gillar Ralf-hårdrockare. Jag brukar gilla hårdrock men den låten lämnade mig totalt oberörd. Vilken låt tror du vinner?

Det gjorde däremot INTE Lena PH:s show på tv i går kväll. Månsken i augusti som hon sjöng tillsammans med Darin var magisk. För att inte tala om duetten med Carola. Vilket framförande!!

Gillar Lena. Hon har behållt sin småländska dialekt istället för att gå över till en konstgjord rikssvenska vilket hedrar henne. Och hon har verkligen utvecklats som artist under åren. Hon har en härlig humor, som jag tycker om. Bäst är hon när hon sjunger Orups låtar, de passar henne som handen i handsken.Vill gärna se mer av henne också!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild du har till din blogg! Så trygga och stabila mm hästar.....önskar jag fick åka sådan slädtur någon gång. I ett tidigare inlägg skrev du om Michael A och när han spelade bordtennis. Genom vänners vänner "känner jag" honom lite grand och jag lovar dig att han är HELT otrolig. Inom några få minuter glömmer man bort att han varken har ben eller armar....vilken personlighet!!

    SvaraRadera
  2. Härlig bild! Tycker inte heller det är något vidare låtar. Vet inte om jag gillar den så mycket... Men jag tror att Yohio (eller vad han nu heter?) vinner det hela!
    Ha en skön måndagskväll!
    Kram Helen

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla