måndag 18 februari 2013

Ryggskott eller nåt

det är dåligt med bloggandet just nu - på båda mina bloggar. Anledningen till det är ont i ryggen. Har haft ont i över tre veckor och att sitta är bland det som gör mest ont - rättare sagt att resa sig och att gå. Så när arbetsdagen är slut har jag ingen energi över att sitta framför datorn hemma också. = inget bloggande.

Jag ojar och ajjar mig, stånkar och pustar. Försöker stå och jobba, funkar inte. Sitta - funkar inte. Idag provade jag att sitta på knä på skrivbordsstolen. Funkade inte heller. Bäst är ju om jag kan vara i rörelse, men även om jag har mobiltelefon och bärbar dator så kan jag ju inte vandra runt hela tiden.

Har varit och fått en ryggbehandling, med en metod som gör att kroppen själv ska hitta rätt läge. Tror mer på denna skonsamma metoden för jag gillar inte att gå till en kiropraktor, avskyr verkligen när det knäpper och smäller. Är tveksam om det kan vara långsiktigt bra för kroppen. Antar att ryggont är som övervikt. Det smyger sig på och oooooops - en vacker dag så märker man att man har det. Grunden till det är säkert för svaga muskler och dålig hållning. Så jag jobbar lite på det nu, så gott det går.

Nu ska jag sluta gnälla. Vad är en ond rygg att gnälla om egentligen i det här perspektivet......



2 kommentarer:

  1. Ajaj ryggont är verkligen ingé vidare!! Hoppas det ordnar upp sig snart!

    SvaraRadera
  2. Har lyssnat på en föreläsning med Mikael. Han är helt suverän, måste vara född med en enorm förmåga till positivt tänkande. Han ger aldrig upp. En verklig inspiratör!
    Men jag måste också gnälla lite ändå: Jag har jätteont i min nacke. Synd om oss ;)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla