lördag 2 februari 2013

Frivilligt gråhårig

blev jag idag efter lite tjat på min frisör. Kände helt enkelt för det. Måste nog vara den enda som någonsin bett sin frisör att FÅ gråa hår. Antar att de flesta gör tvärtom. Trots att jag nog borde vara gammal nog att ha fått egna naturligt grå strån så har de inte dykt upp än. Såg en bild på en jättesnygg frisyr där håret var fint grått. Tog med den till frisören, som först såg tveksam ut - men sen sa hon "vi provar". Och vi blev båda väldigt nöjda:-)

som vanligt väldigt lockigt och ostyrigt (självlockligt).
Jag har nog inte förstått det där med att man ska ha koll på rynkor och gråa hår. Jag har definitvt inte det, jag ser det inte. Märkligt kan man tycka men det är sant. Känns bara som det är en del av min kropp, och ett bevis på att jag inte är 20 år längre.
Underbart väder har vi haft idag, stårlande sol och minus 3 grader. Blev en långpromenad över de frusna åkrarna med Asta. Har fått något i stil med ryggskott och det hjälper faktiskt att gå på ojämn mark. Att resa sig upp från en storl är rena mardrömmen. Värktabletter och tigerbalsam, inget hjälper. Så trött man blir i kropp och själ när man har ont.

3 kommentarer:

  1. Tittade på melodifestivalen nyss och fick gråa hår alldeles gratis.
    Tycker att du har en sund inställning.

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,Jag tittade på Så skall det låta och blev vithårig.

    Vilken trevlig blogg jag hittade,roligt att titta in hos Dig.

    Du är inte den enda,jag hade tonat mitt hår i många,många år
    men såg att jag bara blev gråare, så jag bad min frissa
    också. Jag trivs med det men det är klart jag är ju 82 år.
    Så kan det vara i livet.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig inställning! Grått är ju egentligen bara en färg som alla andra. Kan ibland också önska mig att se ut att vara så gammal som jag är. Hade inte mitt körkort med mig till systemet och blev nekad att handla. Kanske skulle jag bli smickrad över att se ut att vara närmare 20 vid 33 men jag tyckte det kändes lite pinsamt. Liza

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla