tisdag 29 januari 2013

Veckans brott

kollar alltid maken på. Själv har jag varit måttligt intresserad men har ändå börjat kolla de senaste gångerna. Jag avskyr våld och och far riktigt illa av att se på alla dessa hemskheter som verkligen har hänt. Men har fastnat för Leif GW Persson teräffsäkra och finurliga kommentar och inspel i händelserna. Om vi hade fler som honom i Sverige är jag helt säker på att vi skulle få många många fler fall lösta. Visst är han självsäker, men han är otroligt smart och har en analysförmåga som det är få för unnat.

Ikväll handlade det bland annat om Flinkmorden i Falun. Inte långt innan dessa skedde tillbringade jag ett par veckors tid på regementet där, det var på en kurs för bilkårister. Vi gick ofta genvägen genom skogen när vi skulle till och från Falun centrum och jag kan se hela omgivningen framför där det hände.

Själv befann jag mig på utbildning i Skillingaryd när det hände och fick snabbt reda på det, då flera av mina kursledarkollegor beann sig på plats där i Falun och fick ta hand om allt stöd till de efterlevande. Vi hade också i vår elevgrupp många som hade anknytning till tjejerna som dödades där. Ibland kommer våldet så oerhört nära, så nära att man inte riktigt kan ta in det. Hjältar till poliser som stoppade hans framfart den där gången. Polisskyttarna berättar

3 kommentarer:

  1. Vi bodde i Hedlunda utanför Lycksele när det hände och vår grannes dotter var ett av dödsoffren. Det var fruktansvärt när det kom så nära att man faktiskt kände ett av offren.

    Även Åmselemorden (Juha Vajakalla) var obehagligt nära. De stal en bil på vår gata och åkte till Åmsele och dödade bl.a kvinnan som dagen innan hade klippt håret på min man. Hon var så lycklig och glad den där dagen för S var hennes sista kund innan hon skulle gå på semester. Tur att hon inte visste att han faktiskt verkligen var hennes sista kund.

    Så hemskt livet är ibland.

    SvaraRadera
  2. ...ser att det står att man ska lämna trevliga kommentarer. Förlåt mig, min var kanske inte precis trevlig att läsa:(
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag tittar också på det programmet. Vill inte missa GW. Håller med om att han behövs.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla