fredag 11 januari 2013

"Den första gången som du ska....."

lyssnar på "Så mycket bättre"-cd:n i bilen till och från jobbet. Hörde bland annat MissLi sjunga Ugglas låt "Den första gången" idag. (den heter kanske inte så).

I låten sjunger de så här: vart på kurs i Torquay, färgat håret blått. Och då poppar minnen upp i huvudet

på mig. Jag var visserligen i Bournemouth


och jag färgade håret rött......men sååååå roligt jag hade!! Jag blev kär i en skotte, så kär som man bara kan bli när man är knappt 16 år. Han var så söt och spelade gitarr och sjöng. Kärleken var ganska obesvarad vill jag minnas. Vi pluggade engelska halva dagarna, solade och badade på eftermiddagarna och kvällarna var vi på puben. Njae, tror egentligen vi var för unga för i alla fall hade inte jag fyllt 16 som man ska vara i England. Men så roligt vi hade! Unnar alla att åka iväg hemifrån och klara sig själva ett tag i ett annat land. Man får perspektiv och många minnen. Nu förtiden åker de flesta ungdomar kanske längre ut i världen än England, men det spelar ingen roll för det är just detta att åka iväg som är grejen.

Tyvärr funkar inte bildhanteringen på bloggen, annars kunde jag även lagt till en bild från den tiden jag var rödhårig:-)

1 kommentar:

  1. Jag sitter här och ler och nickar igenkännande när jag läser ditt inlägg. Jag var själv på språkresa i Eastbourne på 80-talet. Två somrar i rad och vilka minnen. :) Några av mina vänner från de där resorna har jag fortfarande kontakt med än idag. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla