måndag 28 januari 2013

Ajjj, ajjj - tandläkarbesök

var det idag, det årliga besöket. Inga hål så det var bra, men det kostar ju en del ändå. Gjorde inte alls ont, och jag har en härligt trevlig tandläkare så jag ska inte klaga. Däremot har jag varit och fixat mina naglar och det gjorde ont, ajjj.

Brukar gå och få ett extra lager gelé ovanpå mina egna naglar så att de ska hålla bättre. Utan det så skivar de sig och bryts av hela tiden. Men attan vad ont det gjorde när gelén skulle härdas idag. Det bränner som eld i fingrarna och jag kan förstå varför man använt våld mot naglar som tortyrmetod. Jag har alltså inte tandläkarskräck utan nagelskräck;-)

Köksrenoveringen går framåt sakta men säkert. Börjar vänja mig att leva i röran och bryr mig inte så mycket om att det ligger saker överallt och att man ser allt i skåpen. Det är bra övning för mig som inte alls gillar när saker ligger huller om buller. Jag vill ha det rent och lugnt omkring mig, då tänker jag bäst. Kan bli stressad av röra. Men nu märker jag att det trots allt funkar bra. Så man kan nog vänja sig nog vid det mesta.

Bjuder på en härlig sommarbild med en tänkvärd text:



1 kommentar:

  1. Roligt trodde det var tandläkaren som var värst! Ja vill man vara fin får man lida pin! Känner igen det där med naglarna själv häller jag i mig aloe vera och det hjälper mig!

    Imorgon ska jag med min äldsta dotter till tandläkaren för att hon måste dra ut en tand, usch det blir inget roligt!!

    Kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla