tisdag 1 januari 2013

Nyårslöften

tillhör du dem som brukar avge ett nyårslöfte? Jag gör det ibland, men som för de flesta, så glömmer jag bort det bort efter ett tag. Varför avger man löften, eller sätter mål, som man inte vill prioritera att genomföra?

Bland de vanligaste löften vi svenskar ger, är att börja träna mer. Därför är gym och alla träningscenter fulla av entusiastiska människor så här års (och innan semestern:-)). Vad är det som gör att vi sen ger upp? Beror det på att det inte är kul längre? Eller att det kändes som ett tvång från början, inget man ville men "borde".

Kanske räcker inte tiden till. Jag tänker att det kanske borde vara bättre att få till den där så kallade vardagsmotionen med lite mer ordning och reda, istället för att tänka att man ska åka till gymmet och träna. Bara det att åka iväg kan bli en onödig tröskel. Borde vara enklare att ta en promenad i rask takt - varför inte under lunchrasten. Då får man frisk luft också.

Sluta röka är ett annat vanligt löfte opå nyårsafton har jag förstått och jag antar att bantning ligger högt upp på listan också.

Hur gör du? Var hittar du din motivation att hålla dina nyårslöften?

2 kommentarer:

  1. Nej inga nyårslöften längre - de bryts ju alltid ;) men jag ska försöka tänka lite mer på mig själv bara göra saker som jag vill säga försöka säga nej lite mer och shoppa mindre. Mer lite tankar och planer än löften nuförtiden, önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!!!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Nu är det fjärde försöker att skriva kommentar hos dig! När jag trycker "enter" försvinner allt. Så nu använder jag musen...konstigt är det iaf. Här ges det heller inga nyårslöften!
    Hoppas att det nya året blir positivt för dig och de dina! Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla