fredag 25 januari 2013

Våga. Våga.


Tror det var Einstein som sa att "Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat". Det är lite på samma tema som texten på bilden. Det är därför jag har bytt jobb, för att jag vill ha något mer än jag hade. En utmaning, en plats i ett lag där jag får vara jag, ett möjlighet att utvecklas. Det är inte enkelt, men måste det vara enkelt? Om det känns lätt - då är det rätt. Att det känns lätt behöver inte heller betyda att det är enkelt. Däremot ska det kännas lätt i hjärtat.

Nu är det snart ett år sedan jag sa upp mig från ett fast och tryggt jobb. Vet du vad - jag har inte ångrat mig en enda minut. Mitt nya jobb är svårt. Det är massor att kvar lära innan jag känner mig trygg och säker och saker förändras ständigt. Det är verkligen en utmaning! Men nu får min hjärna jobba med att vara kreativ och skärpt. På våra möten diskuteras sak och inte person - en sådan befrielse! Du får tycka annorlunda, men du duger ändå. Det är väl då, om någonsin, man verkligen vågar prova sina vingar. Och när man gör det växer man.

För som den kloke Einstein sa: "-Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt."

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullt ut. Det är ett och ett halvt år sedan jag bytte. Hoppade utan nå'n egentlig matta att landa på. Jag har heller inte ångrat mig. Tvärt om.
    Lätt är det inte, men det hade jag aldrig förväntat mig.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla