lördag 12 januari 2013

Ett filmtips - en magisk film


Berättelsen om Pi (pocket)    


Här finns: Trailer och information om filmen

Nyss kommit hem från den 2 timmar och 10 minuter långa filmen "Berättelsen om Pi". Den var i 3D, något jobbigt för ögonen, men det var det värt.

En storslagen film, underbart vackra scener men också skrämmande. Kan låta som en trist historia med en ung pojke, tillsammans med en bengalisk tiger, som lider skeppsbrott och får vara på havet många veckor. Men den var inte trist en enda minut.

Förutom att den är så vacker att se, 3D glasögonen förstärker helhetsintrycket, så har filmen flera bottnar som gör att man bär med sig filmen hem i tankarna. Det är inget självklart slut, utan man får fortsätta tänka för att bestämma sig för vad man tror på.

Den kommer nog att finnas i tankarna ganska länge hos mig. Har inte läst boken, många säger att den också är jättebra. Får du möjlighet att gå på bio så satsa på den här. Skriv gärna i kommentarsfältet vad du tycker om den.

4 kommentarer:

  1. Den filmen har jag både hört och läst om. Inte någonstans har jag läst något negativt om den. Har sett en trailer och den verkar jättebra! Kommer absolut att se den så snart jag kan.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Tycker själv den verkar intressant! Mitt tio-åriga barnbarn var med kompisar och såg den, men gillade inte den! Kan tänka mig att han var alldeles för ung!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Nu har jag sett den. En härlig berättelse med många bottnar och vackert foto.

    SvaraRadera
  4. Tack för filmtipset. Gillar filmen som får en att fundera lite extra. En film som varar längre än 2 timmar!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla