söndag 7 juli 2013

Stolköpstrubbel

Redan när den här stolen lanserades kände jag att den skulle passa i vår glasveranda. Inget köp har blivit av förrän idag. Nu är det rea, då passade jag på, kolla in så fin den är: Fåtöljen

Lycklig körde jag den i kundvagnen till bilen. Glad i hågen tog jag tag i den för att stuva in den. Det gick inte alls! Jag vände och vred på den, försökte på alla sätt. Men icke! Funderade ett slag på att surra den på taket, men insåg att maken inte skulle bli så glad om jag repat lacken på bilen.

Bara bita i det sura äpplet och köra in fåtöljen igen och ta en kölapp till återköp. Pengarna tillbaka och en ny runda i varuhuset. Det blir mååååånga steg när man går på Ikea......

Hittade en annan stol, nästan lika fin. Fanns bara skyltexemplaret kvar, men jag fick ta den. Tyckte nog att den var lite mindre och smidigare. Betala och ut till bilen. Men vad i......?? Även denna var för stor. Testade alla trix men insåg att om jag, mot förmodan, skulle få in den i bilen skulle jag aldrig få ut den igen. Suck.

Beredde mig på att besöka den trevliga killen i återköpsavdelningen igen. Då kom jag på det. Benen på den här fåtöljen gick att skruva av:-)  Fort in i varuhuset och hämta en insexnyckel. Av med benen och vips var den inne i bilen. (Tack för ditt tålamod, min kära vän K, som var med mig.)

Väl hemma bad jag maken att skruva dit benen igen vilket han gjorde. Och provsatt.

-Den är ju trasig, ropade han.
-Näää, svarade jag.
-Jo, den är trasig sa han.

Sakta, sakta gick jag ut i glasverandan.

-Trasig, hur då?

Jodå! Stålröret som håller uppe ryggstödet var avbrutet. Vilket jag inte hade märkt när jag köpte den.

Imorgon åker vi till Ikea igen. Lämnar tillbaka den trasiga stolen och köper den första modellen, den som jag så gärna ville ha. Och vi ska se till att vi har en bil den får plats i denna gången.

2 kommentarer:

  1. Förstår om du fick huvudvärk av stolbekymren. Lycka till på nästa tur till IKEA.

    SvaraRadera
  2. Lilla kära vän, jag känner jättemycket för Dig. Vilken energi jag
    ser hur Du flänger fram och tillbaka, och det bara bliver fel.

    Önskar av hela mitt hjärta att det bliver rätt nu.
    kram ar från mig.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla