tisdag 5 mars 2013

Padda eller inte padda


Har man ingen padda är man nog snart en dinosaurie. Jag tillhör den del av folket….Är modern nog att ha både en smart telefon, rättare sagt två eftersom jag har en i jobbet också, och bärbar dator. Två sådana också – en hemma och en jobbdator.

Surfplatta har jag inte känt mig så sugen på än, fast flera av mina vänner och kollegor har såna. Det verkar förstås smidigt att de är så lätta att ta med. Och att de startar upp snabbare än en dator. Men hur är de att skriva på? Det är något visst med knattrande från tangentbordet, tycker jag.

Surfade bland annat in på www.phonehouse.se igår kväll för att läsa på lite om olika modeller. Fanns en hel del där som var intressant. Men jag har inte bestämt mig än.
Fördelen med dagens teknik, även om det är svårt att välja ibland allt, är dock att den inte kostar så mycket att köpa. I mitten av 1980-talet lanserades den första PC:n i branschen och då jobbade jag med att köpa in datorer och tillbehör till ett företag som sålde vidare. Minns när jag fick min första PC med hårddisk, den innehöll ”hela” 10 MB……Priset på den var säkert 40 000 kr om inte mer. Ja, ja, tiderna förändras.

Har du någon surfplatta? Hur använder du din?

To be beautiful means to be yourself. You don't need to be accepted by others, you need to accept yourself. (Thich Nhat Hanh)

2 kommentarer:

  1. Jag har en padda sedan dryga året tillbaka och jag är mycket förtjust i den. Har den med på föreläsningar och möten eftersom jag gillar att anteckna mycket. Fördelen är att då finns alla anteckningar lättåtkomligt och jag kan kopiera och använda dem enkelt. Tycker det funkar bra att skriva på paddan, det är en vanesak. Ett stort plus gentemot datorn är att det är tyst när man skriver. Har många gånger känt att det är lite pinsamt att ha med datorn just på grund av att ljudet stör. Tack för fina ord inne hos mig. Liza

    SvaraRadera
  2. Nej, ingen surfplatta här. Men jag saknade det när vi åkte utomlands. Det tog plats att ta med den bärbara. Min mamma är tokig i sin surfplatta så jag är lite sugen. Men datorn räcker för mig just nu. Galna priser det var för några år sedan! Tur att det blir allt billigare så att alla har chansen att köpa.
    Ha en skön helg/ Erika

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla