lördag 9 mars 2013

Vann rätt låt....?

från och med nu och några dagar kommer detta att stötas och blötas i media och runt fikabordet. -Varför har vi en internationell jury, som slår ut den svenskvalda vinnaren, säger någon. -Varför vann inte min låt säger en annan. Vi lyckas göra något stort av detta spektakel. För STORT är det när det kommer in över
2 700 000 kr till Radiohjälpen bara ikväll. Bra jobbat ni som röstar på det lite dyrare numret.

Själv skrattar jag åt Sean Banan och får lust att dansa zumba, jag sjunger med Körberg och grabbarna och svänger med fötterna i golvet, jag njuter av Yoihos fina röst och kaxigt väna uppenbarelse. Och Robins låt sätter sig på hjärnan -Yooouuu, yooooouuuuuh, yoooooouuuuuhh.  Så rätt låt kanske trots allt vann ikväll.

Som jag skrattade när jag fick höra den här versionen av Robins låt: "Get-versionen"

Men i mitt hjärta var detta den värdiga vinnaren.Kanske för att hon sjunger just om mig;.-)
Only a dead fish follow the streem

1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla