söndag 9 september 2012

Min födelsedag

är det idag. Jag gillar fortfarande att fylla år, kanske barnsligt men det står jag för. Minns än barndomens förväntan när man låg och sov räv och väntade på att familjen skulle komma och sjunga "Ska man inte va gla, på sin födelseda, när ska man då vara gla".

Nuförtiden är det ju lite annorlunda mot då, men jag tycker ändå om att samla nära och kära omkring mig. Inte för att få presenter, utan mest för att få umngås. I år fick jag ett presentkort av mina vuxna döttrar - en dagsresa tillsammans med dem till Köpenhamn. Precis vad jag önskat mig eftersom det är så sällan jag får "rå om" dem nu när de är vuxna och har egna familjer.

Eftersom jag fyller år i äppeltiden så bjuder jag gärna på äppelkaka. Idag fick jag hjälp av två av barnbarnen som turades om att veva runt på "äppelskivar-skalar-bort med skrutten"-maskinen. Så roligt, tyckte de!


Hur brukar du fira dina födelsedagar?

4 kommentarer:

  1. GRATTISKRAM på födelsedagen från mig som också har ett barnsligt nöje av at fylla år!

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! Härligt att få fira den tillsammans med nära och kära. Det blir man aldrig för gammal för. :)

    Vilken härlig present från döttrarna! Det är ju faktiskt också den allra bästa present man kan ge en människa- av sin egen tid. Är övertygad om att ni kommer att ha det fantastiskt roligt i Köpenhamn. :)

    Stor kram på din dag♥

    SvaraRadera
  3. Grattis på den stora dagen! Klart man ska fira sin födelsedag :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla