torsdag 20 september 2012

Nähä, jag vill inte!


Igår kväll skulle husse ta med Asta på kvällsrunda innan vi skulle gå och lägga oss. Asta brukar ligga i soffan med sitt huvud i husses knä (nej, det är inte jag som lärt henne detta...).

Han försökte med lock och pock. Tog på henne halsband och koppel. Men hon låg lugnt kvar i soffan som inget hade hänt. Eller som hon var döv. Inte så lätt att baxa iväg en stor hund som väger ca 35 kg, om den inte vill.

Till slut åkte levergodisen fram, och då, först då lyfte hon på huvudet och bestämde sig sedan för att resa på sig och gå med ut:-)

Samma visa på morgonen. Jag stiger oftast upp tidigt och då vill jag gärna gå ut och hämta tidiningen direkt. Enklast vore det ju då om hunden ville gå med mig ut, som normala hundar gör när de sovit hela natten. På så sätt slipper jag desstuom gå ut två gånger, en för att hämta tidningen och en lite senare med Asta.

Tror ni hon vill gå med ut när jag stiger upp? Icke. När jag är redo att gå ut, då har Asta gått och lagt sig. I min säng..........

Sådär håller vi på:-)

3 kommentarer:

  1. Låter som en hund i min smak! Dvs gillar att sova/dra sig på morgonen.//M

    SvaraRadera
  2. hahaha...den hunden skulle passa mig ypperligt! :)

    SvaraRadera
  3. Min Nelson skulle behöva lite av den talangen. Där är det fullt energipåslag när tuppen gal.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla