söndag 2 september 2012

Sånger som vill ut

under två dagar har det strömmat sånger genom mitt huvud och jag har sjungit och sjungit för mig själv. Allt från psalmer, "happy birthday to you", hårdrock, schlager med mera. Det finns ingen röd tråd, tror jag. Men jag har ett stort behov att sjunga. Min hjärna försöker säkert säga mig något, men vet inte riktigt vad. Eller så börjar den bli sitt vanliga kreativa jag igen, efter de senaste månadernas intensiva upplärning av nya jobbet. Under den tiden har det inte funnits så mycket annat som fått plats. Och sångerna fanns inte då.

Gick en runda med hunden genom byn och passerade postlådan på vägen hem. Där låg en bunt reklam. Bläddrade förstrött. Men så kom jag till en kurskatalog. Min blick fastnade på en rad: "Kördags. Vi sjunger glada sånger." Kurslokalen ligger nära min arbetsplats. Så vad väntar jag på? Första träffen är på tisdag. Längtar att få sjunga i kör igen.

Nu har jag dessutom hittat mitt drömkök! Vill gärna göra om i vårt kök som börjar bli lite till åren. Inte tal om att byta ut inredningen, vi hyr ju huset. Däremot ny färg på väggar och skåpsluckor, det vore härligt. Bläddrade i senaste numret av "Isabella". Där fanns det, mitt drömkök i provence-stil. Så vackert!! Mörka luckor och en grågul vägg, murad bänk och olivträd och lerkrukor. Kan det bli finare!?!

1 kommentar:

  1. Klart att du ska sjunga. Det finns inget mer direkt än musik. Jag är ju lite partisk eftersom jag ägnat hela mitt liv åt det, men vilket som - sjung!!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla