söndag 16 september 2012

Verandan i höstkläder

kände för att göra det lite mer varmt och ombonat i glasverandan nu när hösten har kommit, så jag bytte färgskala från vitt och blått till brunt, rött och mörkblått. Lätt att åstadkomma med små medel. Blev rätt nöjd själv:-) Under spetsdukarna har jag lagt kökshanddukar och på bordet en gammal brun mjölkflaska och en liten gräddflaska. Kuddarna vände jag bara, så den mörkblå sidan kom fram istället för den vitmönstrade.


Lätt också att förändra genom att byta färg på ljusen. Nu är det ett chokladbrunt ljus i den stora glascylindern. Höstlöv i tyg förstärker höstkänslan och en stolt Gerbera är alltid vackert.

Av med stolsöverdaget och fram kom en röd stol. På med brunt överkast och byt ut blåvita kudden ot två bruna. Så var det klart i den hörnan.


Häromdagen var jag och en vän på matmässa. Där fanns massor av närproducerade varor. Jag köpte ett valnötsbröd, lingonvinäger, örtsalt, granskottssirap (!), plommon, potatis och äpplegelé med cider.

Plommon är så gott! Och plommontomater, det köpte jag också. Det är den sortens tomat jag gillar bäst. Granskottssirapen tänker jag fungerar bra när man är förkyld, har för mig att granskott innehåller mycket C-vitamin. Passar bra nu eftersom jag dragit på mig en rejäl förkylning.


Kiki trivs bra med att sitta/ligga i sin korg på fönsterbrädan och titta ut. I korgen får hon vara i fred för Asta som annars tycker det är väldans kul att jaga henne...

5 kommentarer:

  1. Att kunna förändra med små medel blir man lycklig av. Och du lyckades förändra mycket och dessutom väldigt billigt. Tror allt du är lite klurig på det där du :) Det ser så fint ut och höstvarmt. Vad gullig katten är som sitter där i korgen :)

    Trevlig ny vecka!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det här är nåt jag beundrar.Att göra mycket av litet. Det är lite symboliskt för livet i stort, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Gomorron
    Du har gjort så höstfint på verandan, det
    där är färger man vill ha nu. Jag har också
    gått med i viktväktarna, är andra gången.
    Tycker det är superbra, lär mig något nytt
    nästan dagligen. Gillar att man får äta allt,
    fast kontrollerat. Lycka till, till oss.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Ja, hösten smyger på och vår glasveranda står ganska oanvänd nu. Vi har sas flyttat in. Jag byter inte om till höstfärger utan jag stänger. Vår veranda är inte isolerad som jag antar att er är?
    Underbar text på bilden i ditt förra inlägg!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Så bra att kunna byta inredning så lätt. Du har verkligen fått till ett enkelt sätt.
    Som vanligt är jag mest intresserad av dina djur. Kiki är ju så söt! Själv kan vi ju inte ha pälsdjur pga att dottern är allergisk (kanske har jag sagt det tusen ggr förut).
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla