fredag 9 november 2012

Blogg-mobbning

eller nätmobbning, kalla det vad ni vill, men jag avskyr detta! Både de som anonymt anser sig kunna kränka, förtala och smutskasta någon utan att behöva stå upp för det och de som tror sig ha rätt att vara någon slags "sanningssägare". Jag vet inte om ni följt senaste dagarnas debatt om SATS reklam men tjejen som blev påhoppad har idag skrivit ett svar, ett mycket starkt och bra svar!

Jag gillar att blogga, jag tycker man ska få uttrycka sina åsikter fritt. Men att mobba, oavsett hur, är inte ok. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

På tal om något helt annat så har jag varit iväg på möte med mina kollegor under några dagar och inte haft en enda minut över att blogga. Idag har jag i alla fall haft tid att hämta mina nya glasögon som ser ut så här på mig:

5 kommentarer:

  1. Fy för mobbing överhuvudtaget! Vilket bra svar hon skrev. Ha en skön helg!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Har inte följt "debatten" du skriver om alls men spontant är det väl Aftonbladet som är inblandat kan jag tro.....när man läser deras nättidning blir man förundrad bara av vissa rubriker. Där tar de sig friheten att skriva vad som helst om tex Drottning Silvia och det liknar mobbing tycker jag (oavsett åsikter om Kungahusets vara eller inte vara) och hon kan ju oftast inte försvara sig heller. Nej Tummen ner för mobbing!!
    Snygga glasögon. Jag har beställt nya som kommer vilken vecka som helst och hoppas jag kommer att gilla dem. Välja bågar är svårt //M

    SvaraRadera
  3. Hej!så fin du är i dina nya glasögon ;=) mobbning är absolut inte ok!!! kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Jag är allergisk mot all slags mobbing och utfrysning. Jag tycker att det är avskyvärt. Det har gjort mitt liv till ett rent helvete en gång i tiden med spår som sitter kvar djupt inom mig. Så fort jag märker av sådant säger jag till dem som mobbar att det inte är ok att göra så. Även vuxna kan ju vara så otroligt elaka.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Har aldrig varit något fan av KZ men den här gången har hon tom över(under)träffat sig själv.
    Vilket bra och välformulerat svar!
    Kram:)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla