söndag 25 november 2012

Novemberregn


Giraff och regnbåge

har haft en riktig slappardag idag, förutom långpromenaden med hunden. La mig i soffan och läste en bok i någon timme. När jag läst klart upptäckte jag att det börjat regna. Igen. Stora droppar. Tur Asta och jag hann gå rundan innan dess. Bor man på landet och har en stor vit hund så blir hon inte lika vit när vägarna är geggiga istället för grusiga...

Statistik från SMHI om någon är intresserad av att veta hur nederbörden i november sett ut i vårt land sedan 2004. Kan det vara fler än jag som tycker att det är dags för lite kallare väder utan regn nu.....?

Bjuder på Björn Skifs och en Regn-sång:-) och på en vacker regnbåge för att pigga upp lite i höstmörkret!

1 kommentar:

  1. Jag har svårt att klara det trista novembervädret och jag tackar för Björn Skifs som jag tycker är en av våra riktigt stora artister.
    Det paradoxala är dock att jag tycker att själva ordet "novemberregn" är bland de vackraste i det svenska språket.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla