onsdag 14 november 2012

Bundna hundar på stan

flanerade genom staden där jag jobbar under lunchen idag. La märke till ett flertal små hundar som var bundna utanför olika affärer. De såg verkligen inte lyckliga ut där de stod och väntade på matte/husse!

Jag funderar på hur man tänker när man lämnar sin hund sådär, helt oskyddad. Skulle de göra likadant med sitt barn? De hundarna jag såg var inte som min, stor och vaktig, utan det var små sällskapshundar. Väldigt lätta att ta med sig om man skulle få för sig att stjäla dem. Bara ta under armen eller dra efter sig i kopplet. Det skulle också vara lätt att sparka dem väldigt illa eller kasta sten på dem. Vad skulle de kunna göra för att försvara sig...?

Har mer än fullt upp på jobbet för tillfället vilket ger mig få stunder att blogga. Har köpt en bok som handlar om struktur. Boken innehåller en uppgift per dag i 31 dagar och som ska göra att man har full koll när "kursen" är klar. Jag har bara gjort tre uppgifter men känner redan vilken nytta det har gjort! Nackdelen med att ha ett nytt jobb är just det där med att försöka hitta en struktur i det man gör. Är man ovan så behövs det verkligen för att man inte ska hamna i stressfällan. Man behöver hitta sitt material snabbt och lätt, ha koll på vilka arbetsuppgifter man har tidplan på, osv. Självklart kan de som kan sitt jobb och är "gamla i gården" också ha nytta av det som står i boken. Bättre ordning och kontroll ger utrymme för mer roliga saker än att leta efter ett mejl eller ett dokument som man vet att man sparat - men inte var:-)

2 kommentarer:

  1. Skulle aldrig aldrig lämna någon hund utanför en affär!! Vad som helst kan ju hända. Både barn och vuxna som inte låter bli hunden och vad kan hända då. Allt kan hända. Någon kan stjäla den också. Det är vanligt att hundar försvinner så. Hundar kan ge mycket pengar på svarta marknaden, om man kan säga så. Bl.a mina Chihuahuor tillhör begärligt byte.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Tycker också väldigt synd om alla försvarslösa hundar som parkeras utanför diverse butiker och ännu mer om de som sitter utanför restauranger, då man fattar man att matte eller husse eller kanske båda två sitter därinne och avnjuter en middag - nej fy det är så hemskt :(

    Kram Ullis

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla