fredag 2 november 2012

Wonderful Copenhagen...

har jag och mina älskade döttrar besökt idag. Jag fick en "dag med dem" i födelsedagspresent när jag fyllde år för ett par månader sedan. De hade bestämt att vi skulle resa till Köpenhamn och och jag skulle bli bjuden på både resa och mat. Idag var det dags!

Vi hade tur med vädret, mulet på förmiddagen och på eftermiddagen kom solen fram. Vi har ätit gott, strosat runt  - mest på Ströget - och haft det mysigt! Kan rekommendera smörrebröden (borde vara danska ö hör men jag hittar inte dem på tangentbordet just nu:-) på Café Gammeltorv som ligger vid ett av torgen utmed Ströget. Väldigt goda mackor och trevlig personal!

Photo: Härligt väder i Köpenhamn Photo: Han svävade faktiskt, ingen aning hur han gjorde....

Lite lagom suddiga bilder tagna med mobilen. Det en jättetermometer på "tornet" och på den andra bilden en utklädd figur som "svävar". Vet inte hur han gjorde men han svävade faktist. Han höll armen på en stång som gick ner i trottoaren och resten av kroppen svävade alltså i luften. Jag passade på att köpa en hel del fina julpynt som jag tänker ha i vår glasveranda till jul.

Vi hann även med att gå ner till Nyhavn, detta lilla mysiga ställe i storstaden och även besöka två kyrkor. Den ena var den underbart vackra kyrkan där kronprins Fredrik och hans Mary vigdes. Där inne passade jag på att tända två ljus - ett för min pappa som lämnade oss för ca ett och ett halvt år sedan och ett för min svärmor som gick bort i våras. Jag brukar alltid tända ljus när jag är på besök i en kyrka. Idag är det ju Allhelgonadagen så det kändes extra bra.

Köpenhamn är en vacker och trevlig stad och danskarna trevliga och gemytliga. Perfekt att tillbringa en fin höstdag där. Jag är välsignad med två underbara vuxna döttrar som det är en glädje att få vara tillsammans med en hel dag <3 .=".">

1 kommentar:

  1. Köpenhamn är dejligt en underbar stad,
    vi åker gärna till Danmark, gifte oss
    i Köpenhamn till och med. Det var en fin
    present du fick.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla