tisdag 5 juni 2012

Har blivit "spelberoende"

men inte spel om pengar, det är absolut inte min grej. Spelar aldrig för mer än jag har lust att förlora utan att gräma mig så det blir bara nån trisslott då och då:-)

Nej, det handlar om Rumble! Har nästan helt ersatt Wordfeud för min del. Det går snabbt  att spela och man får verkligen rasta de små grå cellerna. Rumble är faktiskt den enda fördel som jag har kommit på med Iphone... För just det spelet finns inte som app för android-telefonerna, som annars är mina favoriter. Gillar Samsungs mobiltelefoner. Enkla och lätta att använda.

Iphone har jag fått som jobbtelefon. Tycker INTE alls den är lika bra som min Samsung. Förutom just Rumble då. Om du inte vet vad det är så kan jag berätta att det är ett ordspel. Du har ett antal bokstäver i ett rutnät. Dessa bokstäver ska du få ihop så många ord som möjligt av, på tid. Du får poäng för varje ord. Vissa bokstäver får du extra många poäng för så det är bra att försöka använda dem. Du spelar tre set per match och har en motståndare i varje match. Motståndaren kan vara någon du känner eller en slumpvis utvald. Flest poäng efter tre matcher vinner.

Det är ett kanonbra avkopplingsspel för min del. Något att ta till när man vill rensa hjärnan från alla tankar. För man kan nämligen inte tänka på något annat när man spelar, då är man helt "lost" i matchen. Nu hoppas jag bara att spelet snart kommer att finnas som app till min privata telefon också:-)

Hur gör du, spelar du dataspel eller mobiltelefonspel? Vilket är din favorit i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla