fredag 15 juni 2012

Ingen fotboll

för mig, som sagt. Men just nu är ställningen oavgjord vad jag kan förstå. Hoppas Sverige vinner! För att många jag känner vill att de ska göra det:-)

Idag har vi varit på skolavslutning, äldsta barnbarnet W slutade klass 1. Redan....

Och äldsta dotterns 9:a slutade också. Dottern är alltså lärare. Det var rätt vackert väder där vi stod ute i hembygdsparken, men i kallaste laget. Framåt eftermiddagen har det varit desto varmare här och jag har njutit av en ledig dag efter alla intryck under veckan som varit.

Mamma och jag åkte för att handla men innan vi gjorde det så åkte vi  till ett café vid en sjö. Det tog en timme innan vi blev serverade....Brödet hade tagit slut. Men vi fick pengarna tillbaka för mackan, eftersom vi fått vänta så länge. Det var så skönt där i solen, utan tidspress för vår del, så det gjorde inte så mycket att det tog tid. Nu fick vi njuta av solskenet desto längre och en god köttbullemacka helt gratis:-)

4 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig utflykt trots att det tog en timme att få smörgåsen. Säkert väldigt fin utsikt att njuta av där vid sjön. Jag gillar caféer som är små och personliga och en sjö också är ju perfekt.

    Min yngste slutade ettan också. Helt plötsligt blev han både stor och liten på samma gång.

    Trevlig helg!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej! det slutade bra efter en timmes väntan! skolavslutningar är så vackra!men lite sentimentala också tycker jag! ha en fin helg!kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Ingen fotboll för mig heller, det blev ugglor i stället. Och med tanke på hur det slutade så kändes det som ett bra val ;)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla