fredag 8 juni 2012

Världen är så stor så stor,

Lasse lasse liten, mycket större än du tror, Lasse Lasse liten. Så sjöng man när jag var barn. Det var då det. Nu är världen mindre tycker jag. Man reser vart man vill, till andra sidan jordklotet på mindre än ett dygn. Man möter människor där man inte väntat sig att möta dem. Någon känner någon som man själv känner.

Var på studentskiva ikväll hos min kusin vars dotter tar studenten idag. Där var min andra kusin också. Hon berättade att hennes sons gudmor är en av mina nya kollegor, som jag inte träffat än. De är väldigt goda vänner. Den kusinen bor ca 45 mil från mig, så vi träffas inte så ofta, så jag visste inte vem som var sonens gudmor. Henne träffar jag på möte på måndag. Spännande!

Studentfesten var trevlig. Många av de som var där sjunger och spelar teater. Så plötsligt brast halva gruppen av besökare ut i vacker stämsång. Härligt!

En annan av mina nya kollegor har "connection" med en jobbarkompis på mitt förra jobb. Hans sambos brors fru och jag är kollegor. Fast hon bor i norra Sverige.

Världen är så liten så liten, Lasse Lasse stor, får man ni sjunga istället.

Har ni råkat ut för några spännande möten där ni inte väntat dem?


1 kommentar:

  1. I bland är världen liten eller kanske stor!! inget så där jag kommer på just nu! ha en fin helg!kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla