onsdag 20 juni 2012

Så många leenden har jag inte

sett någonsin i en tunnelbanevagn som jag såg igår morse. Vi hade turen att ha en chaufför med humor och gott humör som förgyllde vår tur. I vanliga fall brukar det vara en en inspelad röst som säger till att man ska se upp när dörrarna stängs och vilken station man kommer till.

Först reagerade jag inte, men sen insåg jag att det faktiskt var en "riktig" människa som pratade och skojade med oss. När vi närmade oss Gamla stan sa han att -"Nu kommer vi fram till den delen av stan där medelåldern är hög - nämligen GAMLA stan". Och när han bad folk kliva på gjorde han det på ett charmant sätt.

Vi ankomsten till T-centralen sa han "Nu kommer vi till t-centralen och här är byte till hela världen" och så fortsatte det i samma stil. För en gång skull lyfte passagererna blickarna från tidningen, boken, mobilen och tittade på varandra och log!

Å vad jag uppskattar folk som gör det bästa av sitt jobb! Antar att det inte alltid är så kul att varken åka eller köra tunnelbanetåg, men den här killen han gjorde vad han kunde för att skapa god stämning. HÄRLIGT!

2 kommentarer:

  1. Det låter verkligen helt underbart, och precis så som det borde få vara varje dag!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla